En vardag för grå för att hantera

Att läsa på komvux är inte så jäkla roligt egentligen. Faktiskt inte alls. Och tidsödande är det inte heller.
 
En gång i tiden, för alldeles för länge sedan, gjorde jag absolut ingenting. Jag var helt nöjd med det, förutom en liten detalj - pengar. Att leva på andra som någon slags pengatörstig igel blev, efter fyra år, helt enkelt för mycket. Varför jag gjorde ingenting i fyra år, det är en helt annan femma som jag kanske, kanske inte, kommer skriva om längre fram. Iallafall. Jag började plugga på komvux. Vilket knappast förändrade min ekonomiska situation just nu, men förhoppningsvis kommer försäkra att jag har möjlighet att förändra den längre fram. Jag blev stressad, lite för engagerad för mitt eget bästa, och såg till att "nu jäklar ska jag få bra betyg". Vilket faktiskt har gått ganska bra, förutom dålig hy, hår som ramlar ut och afte i hela käften. Men nu, så fort jag inte har någonting alls att göra, blir jag otålig. Efter att inte ha gjort någonting alls i fyra år, för att sedan plugga järnet i nästan ett, har jag alltså vant mig vid något slags högt tempo på hjärnaktiviteten. Det kliar i nervtrådarna, fingrarna, hjärnan; jag måste skriva, analysera, göra någonting!
 
Så vad gör en?
En startar en blogg (eller i mitt fall - raderar allt från en gammal blogg som legat uppe och inaktiv sedan 2010 för att börja om).
 
Välkommen, trevligt att råkas.
Jag heter Elin och har alldeles för mycket tankar och åsikter för mitt eget bästa. Tydligen är jag INTJ, vilket förklarar varför jag är som jag är, och kanske också varför jag har så svårt för att hitta vänner. Fast antagligen har det inte alls med det att göra, utan snarare med allt annat som pågår i mitt huvud.
Jag bor med en finfin sambo och tre finfina katter - en ganska fin tillvaro om du frågar mig. Och det är väl ungefär allt jag har att säga om mig själv. Intressen? Nä, inte precis. Hobbies? Inte en enda. Talanger? Haha.
 
Förhoppningsvis kommer detta inte bli ett av alla projekt som hamnar på soptippen efter nån månad. Vi får väl se.
livet | |
Upp